analog (2) animal (7) art (8) autumn (3) baby (2) bathroom (4) book (2) budejovicky manifest (2) canon eos 400D (152) clothes (3) concerts (27) články (1) design (3) diptych (10) diy (2) exhibition (3) fake polaroid (3) fashion (1) food (18) fun (21) home (10) children (3) I Didn't Take This Photo (33) ideas (15) inspiration (16) instagram (4) iphone (9) koláž (1) Kotě (9) light (14) literature (7) lo-fi (1) lomo (3) LV (auto)portréty (1) macro (2) maminka (9) morning (5) movie (2) můj život (4) music (11) myš-lenky (3) NAAB (2) nature (19) night (9) odposlechnuto (2) panasonic dmc fx-10 (56) party (1) people (24) PHOTOS (28) portraits (10) praha (3) psáno na pohlednice (3) rain (2) self-portraits (113) sky (3) slam poetry (1) sny (3) still life (26) street (4) talks (1) theatre (3) things (4) video (1) výlet (5) wall (2) webcam (38) winter (1)

2011/06/10

Zmizet


chci vám doporučit knížku Petry Soukupové Zmizet - povinně si ji přečtěte, ať můžeme zasvěceně hovořit a vy v diskuzi nevypadáte jak tydýti.

Jedná se o soubor tří povídek na téma rodinné vztahy - což je dost široký okruh, takže upřesním: zdánlivě malicherné křivdy, které zanechají obrovskou bolest uvnitř, nepochopení se navzájem, různé generační spory, ukřivděné pohledy, tajné brečení do polštáře, utíkání z domova, sourozenecké hádky o to,koho mají rodiče radši, pomsty, neschopnost se domluvit...

Knihu jsem přečetla za pár dní, úplně mě to vtáhlo, Petra Soukupová píše zajímavým stylem, střídají se zde různé pohledy vypravěčů - každý situaci chápe jinak a po svém. V prvních dvou povídkách je hlavním vypravěčem dětský hrdina, ve třetí povídce je to žena středního věku, která vzpomíná na své dětství.

Konečně jsem teď po měsíci četla něco, co se netýkalo přijímaček nebo maturity. Konečně jsem si mohla vybrat podle svého a ne si jen odškrtnout položku ze seznamu. Ne že by mě čtení divadelních her nebavilo, právě naopak!, ale tři divadelní hry za den si prosím až někdy o zkouškovém...

Možná někoho naláká, že kniha vyhrála cenu Magnesie Litery za rok 2010.
Od Petry Soukupové jste už možná četli knihu K moři - pokud ne, opět doporučuji.

3 komentáře:

  1. Splněno. Skvělé. Ale kruté.

    OdpovědětVymazat
  2. Taky mě hodně dostala, přečetla jsem ji za den.

    OdpovědětVymazat
  3. Zmizet mám právě půjčeno od kamarádky, chystám se na to a moc se na to těším. K moři jsem už četla a teda na konci jsem k tomu potřebovala i kapesníky, je to jedna z mých nejvíc oblíbených knížek)

    OdpovědětVymazat

WHAT DO YOU THINK?

TOPlist lenkaveverkova@email.cz

ČTĚTE A BAVTE SE